19-4 | wedstrijden sevens |
26-4 | Koningsspelen |
26-8 | Knotshockey toernooi |
1-9 | Viking Jarl Toernooi |
8-11 | Voedselbank Vrijwill |
15-12 | Mazda MX5 club bijee |
20-12 | Kerstdiner JO18-1 |
Hele agenda |
- kosten per team van 8 (max. 4 hockeyers) eur30.-- minimum leeftijd: 14 jaar- programma volgt binnenkort
Nog maar anderhalve maand en dan viert onze koning zijn 57everjaardag. Die happening wordt traditioneel voorafgegaan door de Koningsspelen
op de vrijdag voor zijn verjaardag, dit jaar op vrijdag 26 april. Op de
velden van Dorsteti worden weer 6 veldjes gecreëerd voor leuke sport- en spel
activiteiten voor de kinderen uit Wijk bij Duurstede. Tussen 10.00-14.00 uur
vindt dit spektakel plaats, clinics van ca. 25 minuten per spel.
Ook voor dit mooie spektakel zijn vrijwilligers nodig. Theo en Jerry zullen vanuit het bestuur dit event coördineren. Daarnaast zijn een aantal ouders nodig om de bar te bemensen en hand en span diensten op en rond de velden. Als spelbegeleiding zijn wij op zoek naar een aantal enthousiaste jongens en meiden uit de jeugdteams.
Hierbij het verzoek aan ouders om zich hiervoor op te geven. En een verzoek aan de coaches om vanuit hun teams een leuke groep jongens en meiden bij elkaar te krijgen.
Wat is er nodig?
-
Ca. 4 ouders voor bar en veld
-
Ca. 12 jongens en/of meiden als
spelbegeleiding
Hopelijk tot 26 april!
Groet,
Jerry Vroon
Communicatie en Evenementen
Hierbij het overzicht van de openstaande vacatures. Zie je een
leuke vacature die bij je past? Wil je wel vrijwilliger worden, maar wil je
meer weten over wat het inhoudt? Wil je wel helpen, maar zie je niets passends?
Bel/app gerust met Jerry, 06 10714292 of stuur een mail naar [email protected].
Zoals in eerder bericht aangegeven hopen wij dat velen zich aanmelden.
Namens het bestuur,
Carlijn, Marieke, Jerry, Maarten, Femke en Theo
Vacature lijst:
Secretaris (extra info: Carlijn Haen, [email protected])
Secretaris:
Bestuurslid, plannen & agenderen vergaderingen, notuleren,
actielijsten, Sport & respect, maatschappelijke stages, contact
vertrouwenspersoon.
Hockey technische vacatures (extra info: Marieke van Echtelt, [email protected])
Lijncoördinator MO16 lijn:
Aanspreekpunt voor ouders en kinderen. Daarnaast
verantwoordelijk voor teamindeling en klasse-indeling.
Lijncoördinator MO18 lijn:
Aanspreekpunt voor ouders en kinderen. Daarnaast
verantwoordelijk voor teamindeling en klasse-indeling.
Lijncoördinator Heren lijn:
Aanspreekpunt voor alle heren, met name H1 en H2. Daarnaast
verantwoordelijk voor teamindeling en klasse-indeling
Een trainingsplanner: je zorgt voor een trainingsschema, onderhoudt contact met de trainers en regelt vervanging als nodig.
Hoofd TC:
Bestuurslid en verantwoordelijk voor hockey technische
zaken.
Communicatie vacatures (extra info: Jerry Vroon, 06 10714292 of [email protected])
Communicatie commissie (2)
Online: 4 x per jaar een nieuwsbrief opstellen, ad hoc
nieuwsberichten plaatsen, Social Media kanalen beheren, content op schermen in
clubhuis.
Offline: nieuwsberichten in clubhuis publiceren.
Sponsoring vacature (extra info: Jerry Vroon)
Sponsor commissie (1)
Ondersteuning Hoofd sponsoring, opstellen standaard contracten,
communicatie met sponsoren, communicatie met penningmeester
Loterijen en acties commissie (1)
Initiëren en uitvoeren van activiteiten die geld opleveren,
zoals de badeendjesrace, Grote Clubactie, etc.
Evenementen vacatures (extra info: Jerry Vroon)
Evenementen commissie (2)
Opstellen evenementen kalender aansluitend op de strategie,
opstarten/voorbereiden/coördineren events.
Evenementen ondersteuning (10)
Ondersteunen bij de opstart, voorbereiding en/of uitvoering van
het evenement
Horeca vacatures (extra info: Femke Tijs, [email protected])
Horeca commissie lid
Zorg dragen voor inkoop, inrichting en uitvoering van de Horeca in het clubhuis. Begeleiden barhoofden en vrijwilligers.
Barhoofden
Barshifts aansturen met vrijwillige ouders.
Beste leden,
In het bestuur zijn wij bezig om de strategie van onze mooie club voor 2024-2026 te formuleren. De presentatie hiervan zal ergens de komende maanden plaats vinden. Om de strategie uiteindelijk te laten doen slagen zijn een heleboel zaken van belang. Eén daarvan is de inzet van vrijwilligers. Een club kan niet bestaan zonder continuïteit in de inzet van jullie als leden. Al jarenlang kunnen wij bouwen op een aantal vaste pijlers. Leden die zich met hart en ziel en al zolang inzetten op allerlei gebieden binnen de club. Helaas zijn dat er op dit moment niet voldoende om alles te regelen binnen de club. Op eerdere oproepen zijn geen reacties geweest. Langs de lijn of in het clubhuis is er vaak goede feedback en zijn er leuke ideeën te horen van leden. Supergaaf, want daar groeit de club van.
De volgende stap is dat diegene met feedback of een idee ook helpt dit idee in de praktijk te brengen. Vervolgens is het aan ons als bestuur om goed te luisteren naar de nieuwe ideeën. Samen met een goede groep actieve vrijwilligers kunnen wij als bestuur de club verder helpen.
Hierbij dus een dringende oproep aan alle leden om je aan te melden voor een vrijwilligerstaak. Communicatie, nieuwsbrief, evenementen, barhoofden, materiaal, trainers, lijncoördinatoren, schoonhouden én schilderen van clubhuis en terrein. Genoeg te kiezen! In een bericht na dit bericht volgt een lijst met concrete vacatures. Als je het lastig vindt om iets te kiezen, geeft niks. Geef je op en er is altijd wel wat te doen. Kost dit veel tijd? Soms paar uur in de week, soms ook even helemaal niet.
Tijd is best schaars voor iedereen tegenwoordig. Maar zonder vrijwilligers kan de club niet bestaan. Wanneer er geen of te weinig aanmeldingen binnen komen, dan gaat dat ten koste van de club. Om dit tegen te gaan, hebben wij een alternatief. Per taak/evenement/actie wijzen wij een seniorenteam en een jeugdteam aan. Die groep spelers EN ouders kunnen dan onderling afstemmen wie wat doet. Is minder "vrijwillig”, maar als wij dat niet doen, dan komt alles neer op enkelen, die dit al jaren doen.
Wij gaan ervan uit dat het alternatief niet nodig zal zijn. Meld je dus aan via [email protected], of bel/app naar Jerry (0610714292) en geef aan of je voor een bepaalde vacature je aanmeldt of in het algemeen als vrijwilliger. Geef gerust jouw voorkeuren aan en wij nemen contact met je op.
Met zijn allen gaan wij ongetwijfeld het seizoen ’23-’24 fantastisch afsluiten en dan seizoen ’24-’25 knallend beginnen!
Namens het bestuur,
Marieke, Carlijn, Theo, Jerry, Femke en Maarten
Beste ouders,
Het nieuwe seizoen lijkt nog ver weg; toch zijn we binnen de technische commissie alweer gestart met de eerste contouren van de teamindeling voor volgend seizoen. We doen dat in de eerste fase vooral op leeftijd en aantallen. Na de gesprekken met name met de trainers, maar ook de coaches gaan we de definitieve indeling maken. Essentieel in de totstandkoming van de teams is natuurlijk het aantal kinderen in een bepaalde lijn/leeftijd. Daarom kunnen we pas echt aan de slag met de definitieve indeling na 1 mei (uiterlijke opzegdatum).
Mocht uw kind of u al eerder weten zeker niet door te gaan of te twijfelen, laat dit dan de coaches weten. We willen natuurlijk eigenlijk heel graag horen dat ze weer zin hebben in een volgend jaar. Net als afgelopen jaar communiceren we de nieuwe teamindeling zo snel mogelijk. We streven naar onderstaande planning:
1. Begin juni communiceren nieuw teamindeling:
Eerst op een coachavond gevolgd door de dag erna op de site. Natuurlijk worden net als afgelopen jaar de ouders van de kinderen voor wie de nieuwe teamindeling een impact heeft ook de dag van tevoren gebeld. Net als afgelopen jaar verwachten we een complexe puzzel en weinig ruimte voor aanpassingen; daarom presenteren we een teamindeling die alleen bij hoge uitzondering kan worden aangepast.
2. Voor de zomervakantie:
Zorgen we
ervoor dat alle trainers bekend zijn en dat er een concept trainersschema is.
Omdat we graag werken met jeugdtrainers kunnen we pas het schema definitief
maken als alle (school)roosters bekend zijn.
We gaan ook direct aan de slag
met de coaches zodra de teams bekend zijn. We hebben altijd voorkeur
voor trainer/coach en deze combinatie zal dus altijd voorrang krijgen.
Daarna lijkt het ons geweldig om meer jeugdcoaches in te zetten, dus ook hier
zullen we voor lobbyen. Mocht er nog een coach nodig zijn in een team verneemt
u dit via de site en in de betreffende teamapps.
Om over na te denken…. We zijn op zoek naar vrijwilligers die dit seizoen, maar zeker ook volgend jaar tot een succes kunnen maken. Heel concreet zijn we op zoek naar de volgende vrijwilligers in de TC:
- Lijncoördinator MO16 lijn: aanspreekpunt voor ouders en kinderen. Daarnaast verantwoordelijk voor teamindeling en klasse-indeling.
- Lijncoördinator MO18 lijn:
aanspreekpunt voor ouders en kinderen. Daarnaast verantwoordelijk voor
teamindeling en klasse-indeling.
- Lijncoördinator Heren lijn:
aanspreekpunt voor alle heren, met name H1 en H2. Daarnaast verantwoordelijk
voor teamindeling en klasse-indeling
- Een trainingsplanner: je zorgt
voor een trainingsschema, onderhoudt contact met de trainers en regelt
vervanging als nodig.
- Hoofd TC: bestuurslid en hoofd
verantwoordelijk voor hockey technische zaken.
Met vriendelijke groet,
Namens Technische Commissie
Marieke van Echtelt
- De subsidie voor aanleg van sportvoorzieningen (BOSA); aangezien met het project energie wordt bespaard is deze subsidie maar liefst 40%.
- De SPUK-regeling via de gemeente Wijk bij Duurstede.
- Een speciale subsidie via NOC/NSF.
- Vier leden die meedoen aan een lening ter financiering van het restant.
- Stichting Wijksport die haar medewerking heeft verleend aan de aanleg.
- Ron van Brenk, die de technische coördinatie van de aanleg voor zijn rekening heeft genomen.