Nieuws

Webshop

Handige links
Inloggen

Agenda
6-6 
Friends Challenge
10-6 
(Vervallen) Algemene
13-6 
Friends Challenge
20-6 
(Vervallen) Kampioen
24-6 
(Vervallen) G-Hockey
24-6 
Jeugdbestuursvergade
28-6 
(Vervallen) Vets hoc
Hele agenda
Afgelaste Wedstrijden
Totaal: 0 thuiswedstrijd(en) en 0 uitwedstrijd(en) afgelast
Nieuwsoverzicht
GROTE CLUBACTIE

3-6-2020
Prijsuitreiking Grote Clubactie 2019
 
Door de corona maatregelen heeft het even geduurd, maar we hebben nu de beste 3 lotenverkopers van de Grote Clubactie 2019 letterlijk in het zonnetje gezet.

We hebben in totaal ruim € 3.200,- opgehaald, waaraan Mees (51 loten), Laurea (32 loten) en Maud (31 loten) een flinke bijdrage hebben geleverd. Daarom hebben zij een waardebon van Sport 2000 Van den Berg ontvangen. Gefeliciteerd!

Met het geld van de Grote Clubactie 2019 wilden we een video analyse systeem aanschaffen. Alleen is de aanschaf ervan vertraagd doordat we tegen wat technische uitdagingen zijn aangelopen. We hopen die in de loop van het jaar op te kunnen lossen.



 
SPONSORING

29-5-2020
Zomer Actie !!!!
 

Lekker in de tuin BBQ-en een mooie VOLVO voor de deur! 


Onze sponsors Volvo Reede Amerongen en Vernooy Catering hebben een mooie actie voor onze leden! Koop of lease nu een Volvo bij Volvo Reede Amerongen en je ontvangt een zeer uitgebreid BBQ pakket vol lekkernijen voor maar liefst 

8 Personen!


Voor de club een mooie bonus en voor jullie een heerlijke BBQ!


Deze actie loopt tot 1 september 2020!


Vragen over deze actie via [email protected]




 


NIEUWS

27-5-2020
Hockey International Digitaal
 
Waarschijnlijk heb je het gratis blad Hockey International wel eens gelezen, of in ieder geval zien liggen in het clubhuis. Sinds kort wordt het blad digitaal uitgegeven.


Je kunt het blad nu vinden op https://www.hockeyinternationalmagazine.nl.

 
BESTUUR

26-5-2020
Uitstel Algemene Vergadering
 
Beste leden,

Op 10 juni stond de Algemene Vergadering (AV) gepland. Helaas is het vanwege de maatregelen rondom het coronavirus dit jaar niet mogelijk om de vergadering zoals gewoonlijk te organiseren. Daarom heeft het Bestuur besloten de AV uit te stellen naar een later moment. De exacte datum wordt de komende periode bepaald.

Het Bestuur
 
VRIJWILLIGERS

19-5-2020
Vrijwilliger in het zonnetje: Valentijn Peters
 

Zonder vrijwilligers geen Dorsteti! We zijn dan ook heel blij met hen. Elke maand kun je in deze rubriek kennismaken met onze helden die op en rond Dorsteti te vinden zijn. Deze keer maken we nader kennis met Valentijn Peters.

Kun je wat over jezelf vertellen? 

50 jaar geleden ben ik geboren op een schip. Na vele omzwervingen ben ik in 2017 in Wijk bij Duurstede komen wonen, samen met Linda en onze twee kids Marcus (8) en Doris (4).   

Linda & ik zijn samen eigenaar van SHOW UP, misschien heb je deze naam als eens gezien achterop de hockeyvesten van het team van Marcus (JE6) .Wij adviseren, coachen en geven trainingen aan HR-afdelingen en worden vaak ook gevraagd om interim een HR-afdeling of projecten te leiden. Grote veranderingen en transities met vaak hetzelfde doeleinde: professionaliseren en digitaliseren

Verder ben ik oneindig nieuwsgierig, dus lees veel, kijk veel en luister veel podcasts als ik onderweg ben. Ik doe aan Crossfit, golf, tuinier en klus graag aan ons huis. Mooie reizen maken en leuke dingen doen met vrienden en familie bijvoorbeeld concerten en festivals.

Hoe ben je bij Dorsteti betrokken geraakt?

Zakelijk heb ik veel ervaring met training/coaching geven en omdat ik het belangrijk vind om een bijdrage te hebben aan de maatschappij en graag actief bij onze kinderen betrokken ben, was hockeytraining geven een logische stap. Ondanks dat ik geen ervaring had met hockey. Deze heb ik mij de afgelopen 3 jaar versneld eigengemaakt.

Wat doe je en/of wat heb je gedaan als vrijwilliger voor Dorsteti? 

Ik ben in 2017 samen met Monique gestart met de training aan de hockeyklas. Daarna ben ik training gaan geven aan JF1, die nu bijna JE8 zijn.

Sinds vorig jaar vorm ik samen met Elsedien en Jochem de Technische Commissie van Dorsteti. Tijdens de Coronacrisis begeleid ik de Twelfjes zodat onze Jongste Jeugd weer kan hockeyen. Hiernaast help ik ook het (nieuwe) bestuur van Dorsteti om Dorsteti nog aantrekkelijker te maken voor haar huidige leden en toekomstige leden. 

Wat vind je leuk aan het vrijwilligerswerk voor Dorsteti?

Het leukste is om te zien dat de kinderen plezier hebben en ze te zien groeien in hun (hockey) vaardigheden. Het geeft voldoening om met de TC te streven naar zoveel mogelijk spelplezier, in combi met mooie resultaten en ondersteund door duidelijke en transparante richtlijnen vanuit de TC.

Dit jaar was de uitdaging nog groter omdat het seizoen ineens ingekort werd. We zijn momenteel veel in overleg met coaches, trainers, ouders, lijn-en trainings coördinatoren om de teams voor het volgend seizoen in te delen. Het is een leuke groep enthousiaste mensen bij elkaar, met veel energie om er iets moois van te maken.

Ik raad het iedereen aan om actief te worden voor de vereniging. Voor iets kleins of groots, voor een tijdelijke rol of een structurele positie: voor iedereen is een passende rol als vrijwilliger te vinden

Doris (Funkey) combineert graag haar gym en hockeyskills


 
ACTIVITEITEN

18-5-2020
Friends Challenge (update datum 13 juni)
 

Voor de hockeyklas tot en met de D hebben we superleuke Hockey clinics om samen met je vriendje of vriendinnetje te komen

Maar je mag ook alleen komen!

Zaterdagochtend:

30 mei  ME6, F-teams & hockeyklas

  6 juni  JE6 & E8 teams

13 juni  MD2, MD3, MD1 en JD1 (gewijzigde data)

Voor inschrijven: hou de appgroep van jouw team in de gaten of stuur een mail naar [email protected]

 

 
TECH. COMM.

16-5-2020
Trainingschema incl senioren
 
Update trainingsschema, nu incl. senioren.
 



16-5-2020
Teamindeling planning update, nieuwe data
 
Beste leden/ouders, 

We hebben een deel van de planning, zoals deze in een eerder bericht aan jullie is gecommuniceerd, moeten aanpassen. De KNHB heeft de deadline voor het ingeven van de nieuwe jeugdteams verschoven van 15 naar 10 juni. De rode items zijn nieuwe data. 

Datum / Periode

Onderwerp

April

Aankondiging evaluatie en teamindeling

Tot 20 mei

Verzamelen evaluatie informatie door lijn coördinatoren

20 mei – 31 mei

Bijeenkomst teamindelingscommissie (incl. TRCO’s)

1 juni

Communicatie en overleg met coaches en trainers

2 juni

Finale teamindelingscommissie bijeenkomst

7 juni

Communicatie definitieve teamindeling aan ouders en spelers

8 juni

Informatie/inloop avond

10 juni

Opgave aan KNHB van de teams van volgend jaar,

Half juni

Indelen trainers en coaches


De TC

 
NIEUWS

16-5-2020
Donatie aan de Voedselbank
 
Dat de bar door de Corona-crisis al een tijdje geen inkomsten heeft, is natuurlijk geen nieuws. Nadeel daarvan is dat van de bestaande voorraad de houdbaarheidsdatum bijna is bereikt. We willen de voorraad die het betreft niet weggooien en schenken die daarom aan de Voedselbank.

Onze barcommissie houdt al wekenlang de houdbaarheid van de producten in de gaten. Ze proberen zo weinig mogelijk weg te gooien en zoveel mogelijk te schenken aan de de Voedselbank. De Voedselbank neemt niet alles in, waaronder geen alcoholische dranken. Gelukkig heeft Coca-Cola een omruilactie waarbij ze niet gebruikte dranken die over de datum zijn, omruilt voor nieuwe.

Desondanks hebben we tot nu toe op de voorraad circa € 1.000,- afgeschreven.
 


 
TECH. COMM.

10-5-2020
Corona-update: hervatten trainingen voor senioren
 
We zijn ontzettend blij dat ook de senioren - onder voorwaarden - weer mogen trainen! Het is vanwege de maatregelen echter een hele puzzel om alles in te plannen. We informeren jullie zo spoedig mogelijk wanneer en hoe de trainingen worden hervat. 
Waar moeten we nu rekening mee houden om tot een trainingsschema te komen? 
  • Beschikbaarheid trainers;
  • Maximaal 20 spelers incl. begeleider op een geheel veld.
We ontkomen er dan ook niet aan dat voor sommige teams de tijden of trainingsdagen zullen veranderen.

We zullen ook rekening moeten houden met alle zaken in ons protocol, zie de bijlage van dit bericht. Neem dit goed door!
 


SPONSORING

6-5-2020
PPC wordt onze nieuwe shirtsponsor
 
Wellicht hebben jullie het al gezien tijdens de presentatie van de nieuwe shirts:  Plinten en Profielen Centrale (PPC) wordt onze nieuwe shirtsponsor. Zij komen achterop het nieuwe shirt te staan.

Vandaag hebben we de nieuwe 3-jarige overeenkomst getekend waarbij het bestaande contract is uitgebreid met de sponsoring van het shirt en extra borden langs de velden.

We zijn dan ook zeer trots dat we met dit mooie Wijkse bedrijf deze stap hebben kunnen zetten!

De sponsorcommissie 
 
TECH. COMM.

5-5-2020
Instructie voor de trainingen, bekijk deze video

25-4-2020
Teamindeling 2020-2021 Jeugd (D-A categorie en senioren jong)
 

Beste (ouders van) leden,

Het einde van het huidige seizoen is helaas anders gelopen dan we gepland hadden. De KNHB heeft nu besloten alle competities van het seizoen 2019-2020 te beëindigen.

Ondanks de Corona-perikelen zijn we als vereniging ondertussen al bezig met de afronding van het huidige seizoen en de voorbereidingen voor het (hopelijk volledig) nieuwe seizoen. Hierover informeren wij jullie graag:

Beoordeling komende periode

Door de huidige situatie zien we jullie (leden) (uw kinderen) niet spelen in deze belangrijke 2eveld periode, een enorm gemis. Het maakt ook het beoordelen ingewikkelder. Wie maakt er een groei of ontwikkeling door? Welke vriendjes of vriendinnetjes zijn zo close geworden dat ze volgend jaar écht samen in een team moeten? Wij zien deze ontwikkelingen nu niet.

Normaal starten in april de coaches en trainers met het invullen van de tweede evaluatie van dit seizoen (de eerste is afgelopen december geweest). We zullen ons nu moeten baseren op de 1e beoordeling, samen met de komende gesprekken van de lijncoördinatoren met de coaches en trainers om zoveel mogelijk te weten te komen van de onze hockeyers.

Door het gemis van de 2eperiode is het indelingsproces nóg lastiger dan normaal. Wij vragen om je begrip en willen via deze mail alle (ouders van) leden aangeven voor welke uitdaging wij als TC nu staan.

Teamindeling 2020-2021

De beoordeling is een belangrijk onderdeel om tot een zorgvuldig afgewogen teamindeling te komen. Het is een onderdeel van een scala aan activiteiten welke tot de teamindeling voor het komend seizoen zullen leiden.

We willen benadrukken dat de lijncoördinatoren zeer zorgvuldig en integer te werk gaan en nooit alleen beslissingen nemen. Ze overleggen altijd met de lijncoördinator onder en boven hen, met trainerscoördinatoren, coaches en trainers. Tevens legt het hoofd TC de teamindelingen langs de beoordelingen als extra controle. De sportieve prestatie en het spelplezier van uw kind staat altijd voorop. Uiteraard mag u altijd (kritische) vragen stellen en uw mening of advies kenbaar maken, graag. De teamindeling heeft als eerste doel: Plezierig hockey voor iedereen mogelijk maken.

Het teamindelingsbeleid kunt u nalezen op onze website door in te loggen (klik na inloggen op Documenten, Technische Commissie, Teamindelingsbeleid).

 

Hieronder de data ten aanzien van de planning van de evaluatie en indelingsactiviteiten:

Datum / Periode

Onderwerp

April

Aankondiging evaluatie en teamindeling

Tot 20 mei

Verzamelen evaluatie informatie door lijncoördinatoren

20 mei – 31 mei

Bijeenkomst teamindelingscommissie (incl. TRCO’s)

2 juni

Communicatie en overleg met coaches en trainers

5 juni

Finale teamindelingscommissie bijeenkomst

8 juni

Communicatie definitieve teamindeling aan ouders en spelers

11 juni

Informatie/inloopavond

Half juni, datum nog onbekend

Opgave aan KNHB van de teams van volgend jaar

Juni

Indelen trainers en coaches

Juni

Bijwerken LISA

 

 

Tot slot

Heeft u zelf nog belangrijke informatie die van belang kan zijn bij het maken van de indeling van volgend jaar, geef dit aan ons door. We nemen emotionele en sociale aspecten die het spelplezier van uw kind kan vergroten graag mee. Ook voor overige opmerkingen, aanvullingen of verbeterpunten kunt u zich wenden tot de betreffende lijncoördinator.

We kijken ernaar uit om van volgend jaar weer een mooi speelseizoen te maken en treffen elkaar zodra dit is toegestaan hopelijk weer op de hockeyvelden.

Namens de TC,

Jochem Legemaat (voorzitter)

Valentijn Peters, hoofd jongste jeugd

Lijncoördinatoren

 

·         Lianne Eigenberg; Veteranen, Dames en Dames jong

·         Heren jong, Jongens A, Jongens B; Jolien Netjes

·         Meisjes A; Edwin Douwes

·         Meisjes B; Mark van den Bergh

·         Meisjes C; Erik van Berkel

·         Meisjes D; Bas Bonte

·         Meisjes jongste jeugd; Janet Visser

·         Jongens C, Jongens D; Merel van Es

·         Jongens jongste jeugd; Yvette van Driessen

 
Hoofdsponsor















Sponsoren